Aller à : contenu haut bas recherche
 
 
EN     FR
Vous êtes ici:   UNIL > HEC Inst. > HEC App. > RECHERCHE
 
 

Felicitas Morhart

Coordonnées

Professeure ordinaire
Département de marketing


Contact
Felicitas.Morhart@unil.ch
Anthropole, bureau 3064
Tél 021.692.35.78

Adresse postale
Université de Lausanne
Quartier UNIL-Chamberonne
Bâtiment Anthropole
1015 Lausanne

Enseignements

master Luxury Marketing
Formations concernées
Maîtrise universitaire ès Sciences en management, Orientation marketing
Maîtrise universitaire ès Sciences en management, Orientation comportement, économie et évolution
Maîtrise universitaire ès Sciences en management, Orientation business analytics
Maîtrise universitaire ès Sciences en management, Orientation stratégie, organisation et leadership

Assistants

Zitian Qiu
zitian.qiu@unil.ch
Tél: (021 692) 3657
Bureau: ANT 3067

page personnelle
  Evrim Yanar
evrim.yanar@unil.ch
Tél: (021 692) 3657
Bureau: ANT 3067

page personnelle
 

Publications


this section is under maintenance

please refer to the author in unisciences


Curriculum

Formations

Etudes Doctorales en Marketing et Leadership
University of St. Gallen, Switzerland
PhD thesis: "Brand-Specific Leadership: On Its Effects and Trainability" (grade: 6.0 "summa cum laude")
Supervisor: Prof. Dr. Torsten Tomczak, University of St. Gallen
Co-Supervisor: Prof. Dr. Andreas Herrmann, University of St. Gallen

Visiting Scholar
University of Michigan, Ann Arbor, United States
Superviseur: Richard P. Bagozzi, PhD, University of Michigan

Master of Arts
Etudes Supérieures Universitaires en Management des Médias, Loi des Médias et Psychologie Organisationnelle
Thèse de Master: "TV Strategies for Reaching the Homosexual Target Group"
Superviseur: Prof. Dr. Heinz Pürer, Université de Munich (LMU)

Etudes universitaires en Sciences de Communication
Université de Munich (LMU)

Expériences professionnelles

Professeur Assistant en Marketing
Université de Lausanne

Post-doctoral researcher and project manager
Institute of Marketing and Retailing
University of St. Gallen

Autres activités

American Marketing Association

Ad-hoc reviewer for the Journal of Personal Selling and Sales Management

Ad-hoc reviewer for the European Journal of Marketing

Member of the American Marketing Association

Ad-hoc reviewer for the Journal of Personal Selling and Sales Management

Member of the European Marketing Academy

Prix et distinctions scientifiques

Swiss National Funds
Doctoral Fellowship
University of Michigan, Ann Arbor
Année : 2008


American Marketing Association
Best Paper Award in the Sales and Relationship Marketing Track of the American Marketing Association Winter Educators' Conference 2007
San Diego, CA
Année : 2007


Swiss National Funds
Grant for the ICPSR Summer Program in Quantitative Methods
University of Michigan, Ann Arbor
Année : 2006


Swiss National Funds
Grant for the ICPSR Summer Program in Quantitative Methods
University of Michigan, Ann Arbor
Année : 2006


KPMG Media Award for innovative work in media research
Année : 2004


Best Thesis Award by the Institute of Communication Science at the University of Munich (LMU)
University of Munich (LMU)
Année : 2004


Mots-clés

  • intégration au marketing des phénomènes de comportement organisationnel et leadership
  • leadership transformationnel dans le domaine de la vente
  • marketing (2)

 
 
Recherche


Internef - CH-1015 Lausanne - Suisse  -   Tél. +41 21 692 33 00  -   Fax +41 21 692 33 05
Swiss University