Aller à : contenu haut bas recherche
 
 
EN     FR
Vous êtes ici:   UNIL > HEC Inst. > HEC App. > SYLLABUS
 
 

Business Case en Marketing

  • Teacher(s):   V.Uhlmann  
  • English title: Business Case in Marketing
  • Course given in: French
  • ECTS Credits: 6 credits
  • Schedule: Autumn Semester 2021-2022, 4.0h. course (weekly average)
  •  sessions
  • site web du cours course website
  • Related programmes:
    Maîtrise universitaire ès Sciences en management, Orientation Behaviour, Economics and Evolution

    Master of Science (MSc) in Management, Orientation Marketing

    Master of Science (MSc) in Management, Orientation Business Analytics

    Master of Science (MSc) in Management, Orientation Strategy, Organization and Leadership
  • Permalink:



       

 

Objectives

In this seminar the students will conduct a marketing project (usually with a market survey) for a company. They will benefit from both an academic and professional coaching.

The project will follw the steps below :

  • definition of the problematic according to the company briefing
  • project planification
  • methodology definition
  • fieldwork
  • reporting and final presentation

Contents

Les étudiants forment des groupes de 4 à 6 personnes au début du semestre, et un projet spécifique est attribué à chaque groupe en fonction de leurs préférences et des projets disponibles.

Les mandats confiés par les entreprises portent sur des problématiques variées, selon les projets, comme par exemple : développement d’une offre ou d’un concept de communication, stratégie de recrutement client, positionnement, analyse concurrentielle, etc. Les projets sont réalisés pour différentes organisations, il peut s'agir aussi bien de multinationales que d'entreprises locales ou encore d'agences de communication.

Ainsi, Nestlé, BCV, la RTS, ESL, Logitech ou encore Dr Gabs, Nail Bar ou l'agence Bader Communications nous ont confié des projets ces dernières années.

Certaines séances sont consacrées à des séances de suivi des projets avec chaque groupe, d'autres consistent en des présentations d'outils.

Les cours et les séances de groupes auront lieu en présentiel (Anthropole 3174)

Les 2 séances avec l'entreprise (lancement de projet + présentation finale du travail) seront fixées avec chaque groupe en fonction des disponibilités.

References

No predefined references. The students will work with the documentation and data provided by the company and will have to search relevant information and conceptual inputs related to their project.

Pre-requisites

The seminar requires an advanced expertise in marketing and the number of participants is limited to 36 students (6 projects x max. 6 persons).

The priority will be given to the students following the Marketing orientation of the MScM program, who will have the opportunity to register during the 1st session. The other students will be accepted depending on the remaining places available.

Evaluation

First attempt

Exam:
Without exam (cf. terms)  
Evaluation:

100% group work (project management, final report, presentation)

The difficulty level of each project as well as the company satisfaction will be considered for the grade.

Retake

Exam:
Without exam (cf. terms)  
Evaluation:

Additional reporting and/or second presentation.



[» go back]           [» courses list]
 
Search


Internef - CH-1015 Lausanne - Suisse  -   Tél. +41 21 692 33 00  -   Fax +41 21 692 33 05
Swiss University