Designing solutions to complex problems

“Organizational life, and indeed the world, is full of complex, poorly defined, so called “ill-structured” problems that need solving. While teams have a variety of tools to choose from to help tackle these problems, those tools invariably fail to address both the challenges of working collaboratively and of addressing the specific problem at hand. Now, though, Hazbi Avdiji, Dina Elikan, Stéphanie Missonier and Yves Pigneur, academics at HEC Lausanne, have devised three fundamental design principles which can be used by managers and their teams to create tools that aid collaborative problem-solving tailored to a specific ill-structured problem. More

ill-structured-problems-1038x312-672x312 Unil Impact

Concevoir des solutions collaboratives pour résoudre des problèmes complexes

Les affaires organisationnelles et par extension le monde, sont régulièrement confrontés à des problématiques complexes, souvent mal définies et mal structurées, et qui requièrent une solution. S’il existe de nombreux outils pour résoudre ces problèmes, ils échouent systématiquement lorsqu’il s’agit de relever le double défi d’un travail collaboratif et de la recherche d’une solution à un problème spécifique. Aujourd’hui pourtant, Hazbi Avdiji, Dina Elikan, Stéphanie Missonier et Yves Pigneur, tous quatre chercheuses et chercheurs à la Faculté des HEC (UNIL), ont élaboré trois principes fondamentaux de conception qui peuvent être utilisés par les managers et leurs équipes pour créer des outils d’aide à la résolution collaborative de problèmes, en particulier dans le cas d’une problématique mal structurée. (article)

Avdiji, H., Elikan, D., Missonier, S. and Y. Pigneur (2018). “Designing Tools for Collectively Solving Ill-Structured Problems” in Proceedings of the Fifty First Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), pp. 400-409.

Comments are closed.